יום שישי, 21 ינואר, 2022

מחקר מקיף של booking/com מנסה לחזות את ענף התיירות בשנת 2022

איך ייראה ענף התיירות בשנה הקרובה ומה ישפיע עליו?

חברת התיירות הדיגיטלית המובילה Booking.com מפרסמת את תוצאותיו של מחקר מקיף בשיתוף יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-31 מדיניות במטרה לחזות את ענף התיירות של 2022
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מחקר מקיף של booking/com מנסה לחזות את ענף התיירות בשנת 2022

לפני שפרצה הקורונה לחיינו וטרפה את הקלפים של ענף התיירות, השאלות היחידות שהעסיקו אותנו לפני טיסה היא לאן ועם מי נטוס, כמה זה עולה ואילו חוויות נאסוף שם.
תוך כדי תקופת הקורונה הראשונה, סגרים חוזרים בארץ ובעולם, הפגנת סולידריות וערבות הדדית, חיזוק היחסים עם הכדור, ותפתחות הקשר האנושי עם הטכנולוגיה – הרגשנו שהעולם קטן מצד אחד, אך מצד שני אינסופי. 
בתקופה האחרונה נראה כי החלה התאוששות מסויימת של שוק התיירות, בין המדינות הירוקות למדינות עם ההגבלות השונות – חזרנו לטוס ולטייל.
אולי לא באותו הקצב, לא באותה הכמות, אך בהחלט מתחילים להרגיש את ההתחדשות באוויר.
כדי לבדוק מה עומד מאחורי ההתעוררות הזו, Booking.com ערכה מחקר רחב היקף בקרב 24,000 תיירות ותיירים מ-31 מדינות כדי לנסות ולחזות איך תיראה שנת 2022 בתחום התיירות.


חופשה בשביל הבריאות

79% מהמשיבים בעולם ו-76% מהמשיבים הישראלים, אישרו שחופשות משפרות את המצב הנפשי והריגשי שלהם, יותר מכל דבר אחר אותו הם נוהגים לעשות על מנת לנוח או להרגע.

62% מהמטיילים הגלובליים ו-60% מהישראלים אומרים שהם לא באמת הבינו כמה האפשרות לנפוש חשובה לבריאות הנפש שלהם עד שהם לא יכלו לעשות את זה, כאשר 84% מהמטיילים בעולם ו-88% מישראל אומרים שעצם תכנון הנסיעה משפיע לטובה על המצב הנפשי והרגשי שלהם.

 26% מהנשאלים בעולם  ו-18% מהנשאלים הישראלים מספרים שבזמן חופשה הם יוצאים מאזור הנוחות שלהם, וזה בעיקר מה שמאפשר להם להתאפס ולהתרענן. מתוך הקבוצות שהשיבו כך, 66% מהמטיילים בעולם  ו-70% מהישראלים מעידים כי הם מצליחים למלא מצברים כשהם מבקרים במקום עם נוף שונה מזה שהורגלו אליו, ובשביל 56% ממטיילי הגלובוס ו-43% מהמטיילים מהארץ מדובר באפשרות לחוות סגנון חיים חדש.
יש כאלה שמעדיפים לטעום מאכלים ממטבחים אחרים (מטיילים גלובליים -57%; ישראלים – 51%)
או לשמוע שפה שהם לא מכירים (גלובליים – 35%; ישראלים – 40%), כי זה מה שעוזר להם להרגיש שהם נטענים באנרגיה מחודשת. 

איזון בין עבודה לחיים הפרטיים

73% מהמטיילים והמטיילות הבינלאומיים ו-67% מהמטיילים הישראלים מצהירים כי ב-2022 יעשו הפרדה מוחלטת בין זמן חופשה לזמן עבודה. זאת לאחר חודשים ארוכים בהם הגבולות הללו היטשטשו מאוד.

59% מהאנשים בעולם ו-65% מהישראלים יעדיפו לצאת ב-2022 לחופשה מקוצרת עם התנתקות מוחלטת מהעבודה, מאשר לבלות יותר זמן ביעד החופשה בלי הפרדה בין פנאי לעבודה.
 50% ממטיילי הגלובס ו-62% מהמטיילים הישראלים טוענים שהם עבדו יותר שעות וניצלו פחות ימי חופשה במהלך תקופת המגפה – כך שאפשר לומר שהם הרוויחו את החופשה המנותקת לגמרי מהעבודה הזו ביושר.

כפר גלובלי

נראה שהקורונה קירבה ביננו אחרי הכל:
58% מהתיירים הגלובליים  ו-37% מהישראלים אמרו שחשוב להם שהביקור ביעד יועיל לקהילה המקומית.
בנוסף, 68% מהמטיילים ברחבי העולם ו-46% מהישראלים מעוניינים שהכסף שהם מוציאים בזמן החופשה יושקע בקהילה המקומית.
73% מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים רוצים לחוות חוויות אותנטיות שמייצגות את התרבות המקומית.

אופטימיים ומחפשים הרפתקאות

מחצית מהמטיילים בעולם (50%) ו-43% מהישראלים מקווים להתאהב בנסיעה הבאה שלהם.

63% מהמטיילים בעולם ומישראל (אחוז זהה) יעדיפו חופשה שבה הם נשארים גמישים ויכולים לזרום עם מה שמתחשק להם, במקום לתכנן לוח זמנים קפדני ועמוס בתוכניות.

67% מהישראלים טוענים שהם יגידו 'כן' לכל הזדמנות שתצוץ במהלך טיול או חופשה – כל עוד זה בתקציב שלהם.

69% מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהישראלים אמרו שהם ישמחו להשתמש בשירות חדשני שיחזה לאילו מדינות בטוח לנסוע, אפילו בטווח של כמה חודשים קדימה.

שלושת הגורמים החשובים ביותר עבור המטיילים לקראת החופשה הבאה:
הביטחון שהם לא יפסידו כסף (גלובליים – 42%; ישראלים – 41%),
האפשרות לבטל (גלובליים – 33%; ישראלים – 37%)
והאופציה לשנות תאריכים בלי תשלום (גלובליים – 32%; ישראלים – 35%).


ד"ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל, אמר:
"אנחנו מחכים בקוצר רוח לשנה הקרובה ורואים שאנשים מאוד מתרגשים ומצפים לנסוע ולצאת שוב לטיול של פעם בחיים או סתם כי תצוץ הזדמנות לנסיעה והם יקפצו על המציאה, בין אם בגבולות המדינה שלהם או במדינות אחרות. המשימה שלנו היא לעזור לכולם ולכולן לעשות בדיוק את זה. אנחנו נהיה שם בשביל התיירים והתיירות. נציע להם את המבחר הרחב ביותר, את הערך המוסף הגדול ביותר ואת חוויית המשתמש הנוחה והפשוטה ביותר מכל מקום ובכל מכשיר, כדי שיוכלו לחזור ליהנות מטיולים ומחופשות ולצבור עוד מהחוויות הבלתי נשכחות שיש לעולם להציע".

מידע נוסף על התחזיות של Booking.com ואיך תיראה התיירות ב-2022, היכנסו אל https://www.booking.com/c/trends/travelpredictions2022.html

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

הגיבו לכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הכתבות הנצפות ביותר