יום רביעי, 6 מרץ, 2024

איך עורכים הגרלה בפייסבוק?

איך לערוך הגרלה בפייסבוק ולמה הגרלה משתלמת לעסקים

הן מייצרות מעורבות גולשים, מגדילות את החשיפה וההיכרות עם המותג, ולא מאוד יקרות אם לוקחים בחשבון את כל הטוב הזה. הגרלות בפייסבוק זה אחד הנושאים שאני מקבלת הכי הרבה שאלות עליהם, הנה כמה תשובות:

איך עורכים הגרלה בפייסבוק?

"לייק לעמוד, תגובה ושיתוף" זה כבר מזמן לא מספיק. אם פעם זה זה כל מה שהתבקש הגולש לבצע על מנת להשתתף בהגרלה, היום ההתחייבות כלפי ההשתתפות עמוקה יותר. פעילות סושיאל צריכה לעמוד בסטנדרטים נוספים על מנת להתקיים, וכך מותגים מפורסמים מבקשים מהגולשים להמציא סלוגן, להשתתף במם, לצלם טיקטוק, להעלות תמונה ומה לא.

איך מגרילים בפייסבוק?

בשלב הראשון עליכם לתכנן את מהות ההגרלה, ובהתאמה לדאוג שיהיה לכם טכנית את האפשרות לקיים אותה. למשל אם תרצו לבחור תשובה רדנומלית מבין כל התשובות שהתקבלו תחת פוסט באמצעות הכלי הזה, או כל כלי אחר – חשוב שתכוונו את כל הפרסומים של ההגרלה לשם, אם יהיו תגובות על פוסטים או פרסומים אחרים, הן לא יוכלו להשתתף בהגרלה. כלים מהסוג הזה יודעים לפעול עם לינק אחד, ממנו הם יבחרו תגובה רנדומלית או שם רנדומלי שעשה לייק.

להגריל בין הנרשמים שהשאירו פרטים

האפשרות להוביל את הגולשים המעוניינים להשתתף בהגרלה אל דף נחיתה בו ניתן להשאיר פרטים, הוא כנראה הדרך בעלת הכי הרבה יתרונות להגרלה: גם נוצר מאגר מידע אותו הקימו הגולשים, ניתן ליצור עימו קהלים מגוונים בפייסבוק ואינסטגרם, אפשר להציע המשך תקשורת בדיוור ישיר וניוזלטרים, אפשר לומר שהקשר עם הגולש מתהדק כשהוא נותן את כתובת המייל שלו.

הערך המוסף בדף הנחיתה

בדף הנחיתה אליו מובילים את הגולשים טמונה הזדמנות: יש לגולש עוד נקודת ממשק עם המותג, הזדמנות לחבר אותו לעוד מערכי המותג, המוצרים, השירותים וכל מידע שתרצו לתת לו. אך אל תגזימו! בכל זאת, הגולשים נחתו בדף הזה על מנת להשתתף בהגרלה ממש שווה – ההגרלה שלכם.
אז תנו להם תחושה שמגרילים, השתמשו בצבעים נועזים, או עיצוב יוצא דופן, צרו תחושה של שמחה ולא פחות חשוב – פרס שווה. זו הזדמנות מצויינת לעדכן שחל שינוי במחירים בקרוב, או שהגיעו מוצרים חדשים, להפנות לאתר בעזרת באנרים או תוכן אטרקטיבי.

מה כדאי להגריל בהגרלת פייסבוק?

מומלץ להגריל פרס שמחובר ישירות לערכי המותג שלכם. אם אתם איגוד רפואי של פריודונטים, אז קלאסי שתגרילו מברשות שיניים. אם את מתמחה בלק ג'ל – מילוי מתנה בטוח יתקבל בברכה, ואם תוסיפי עליו גם קרם ידיים ארוז יפה עם שוקולד קטן בכלל שיחקת אותה.
במקרים שבית העסק לא יכול לתת פרסים מסוג שירות או מוצר משל עצמו, זו הזדמנות לשיתוף פעולה עם גוף נוסף, עמותה או בית עסק אחר.
יש שיעדיפו לתת שובר מתנה, כרטיס לחוויה (קולנוע, הצגה, הופעה) כרטיס טיסה ואפילו כסף מזומן – כך או כך, דאגו שיהיה לכם פרס שווה. כל כך שווה – שכל הגולשים רוצים אותו במתנה.

ככל שהפרס שלכם שווה יותר, הוצאות השיווק שלכם נמוכות יותר

המשוואה פשוטה: פרס שווה מאוד, מביא גולשים לתייג-לשתף-לשלוח או בקיצור להפיץ את הלינק לתחרות שלכם. חשוב לתמוך בהגרלה באמצעות קידום ממומן, אבל בסופו של דבר הגרלות ממש טובות, כאלה ש"פרצו", הגיעו לקהל דרך ווצאפ לפעמים יותר מאשר דרך פייסבוק.

מה עושים עם הרשימה חוץ מהגרלה?

רשימות תפוצה הן זהב כשעוסקים בשיווק דיגיטלי. הן הופכות לקהלי יעד לפרסום עתידי, כלומר אם הגרלת סט מצעים לרך הנולד, תוכלי להמשיך לדוור ולטרגט את אותן אמהות טריות שהשתתפו בהגרלה. זה קהל יעד מדוייק, שרוצה את המוצר שלך, או לפחות ניתן לומר שהוא רוצה אותו בחינם.

תקנון – המגן המשפטי של כל הגרלה

התקנון הוא מסמך משפטי המגן עליכם מפני, ובכן, מטורללים. אם למשל הגרלתם לילה בצימר והזוכה לא אהב את הצימר, חזר הביתה באמצע הלילה כי קפץ עליו ג'וק בגודל כלב בית – חלילה לכם מלהיות נתונים לתביעה של המטורלל. זה לא אומר חס ושלום שתתנו לו צימר גרוע, זכרו, פרס שווה הוא הקריטריון הראשון להצלחת הגרלה בפייסבוק. והשני הוא תקנון מעולה, שיגן עליכם מפני כל רעה חולה, אפילו אם תרצו לבטל הכל בכל שלב ומכל סיבה השמורה עמכם.

לערוך הגרלה עם איש מקצוע

עסקים קטעים עורכים הגרלות קטנות כל הזמן ועושים זאת בעצמם, סביר שהם השיגו את המטרות המקומיות או הממוקדות שלהם. מומלץ לאלו העורכים את ההגרלות בפייסבוק באופן עצמאי לעקוב וללמוד מההגרלות הגדולות, קונספטים, רעיונות ודרכי פעולה.
אם ההגרלות שלכם לא משיגות את המטרות השיווקיות שלהן, או שאין לכם זמן לטפל בזה (הגיוני, אתם בעלי עסק לא מנהלי סושיאל) החל מהקריאייטיב ועד הקמת דף הנחיתה, דרך עיצוב גרפי וכתיבת תוכן – יש אנשי מקצוע להפיק עבורכם מהלכים מהסוג הזה. גם אם לא התנסתם מעולם אפשר לקצר את התהליך, ולתת למומחים לעשות את מה שהם מנוסים בו. גם אם עוד אין לכם את הרעיון המדוייק להגרלה, אנשי מקצוע ידעו לקחת רעיון טוב ולהוציא אותו לפועל.

כמה עולה הגרלה בפייסבוק?

יצירת חומרים להגרלת פייסבוק פשוטה – כזו בלי פירואטים סירטונים והפקות מועמדות לאוסקר, אפשר לכנס להוצאה של כ-2500 ש"ח לכתיבת התוכן והעיצוב הגרפי, סביר שבסכום הזה כלול גם את הקונספט להגרלה ובמקרים מסויימים גם את דף הנחיתה.
יש להקצות סכום לקידום ממומן בפייסבוק או בכל רשת אחרת, בהתאמה לסוג ההגרלה, קהל היעד ושווי ההגרלה.
ניהול הקידום יעלה בהתאמה לגובה התקציב והאחריות או בהתאמה למספר הלידים שיתקבלו ויש מקרים המתומחרים לפי מספר ימי הפעילות. זכרו שיש לדייק קמפיין של קידום ממומן, אופטימיזציה זה כל הקטע – קהל מדוייק יותר מניב תוצאות טובות יותר – במקרה הזה אלו משתתפים בהגרלה שהשאירו פרטים.
– ניתן לפרסם הגרלת פייסבוק בפלטפורמות נוספות תלוי תקציב – פרסומת ברדיו, שיווק באמצעות משפיענים, יח"צ ותוכניות בוקר – השמיים הם הגבול כשיש תקציב.
ליווי משפטי מינימלי יעלה לפי העלויות המקובלות בשוק, עבור עריכה של התקנון ועיגון ההגרלה, במקרים מסויימים יש אף לרשום את הרשימה המתקבלת כמאגר מידע באופן משפטי.
לכל העלויות הקודמות יש לצרף את עלות הפרס שמחלקים ובכך לכמת את עלות הקמפיין ההגרלה.

 

צריכים הגרלה בפייסבוק? השאירו פרטים

השאירו פרטים ליצירת קשר:

הגיבו לכתבה

הכתבות הנצפות ביותר

פרסמו אצלנו