יום רביעי, 6 מרץ, 2024

דותן-גרבלי-פיתוח-עסקי-למשרדי-עורכי-דין-ופירמות

הכירו את דותן גרבלי – המאמן שלוקח פירמות ומשרדי עורכי דין לעידן החדש

עורך הדין שוקי חשב שיש תקלה בתוצאות הרבעוניות. לאחר שייצר את הדו"ח שוב הוא הבין שהגידול במספרים אמיתי – תוך רבעון אחד בלבד, משרד עורכי הדין שלו הוסיף 23% להכנסות וצמצם את עלות שכר העובדים שלו במעל 85,000 ש"ח.

דותן-גרבלי-פיתוח-עסקי-למשרדי-עורכי-דין-ופירמות

עורך הדין שוקי חשב שיש תקלה בתוצאות הרבעוניות. לאחר שייצר את הדו"ח שוב הוא הבין שהגידול במספרים אמיתי – תוך רבעון אחד בלבד, משרד עורכי הדין שלו הוסיף 23% להכנסות וצמצם את עלות שכר העובדים שלו במעל 85,000 ש"ח.

אני, הבעלים, העובד הכי זוטר במשרד שלי

משרדי עורכי דין רבים נאבקים עם ארבעת האתגרים העיקריים של פיתוח עסקי מתמשך: גיוס לקוחות, סגירת עסקאות, גבייה מלקוחות קיימים וניהול עובדים.
"זמן הוא המשאב היקר ביותר שקיים לאדם באופן כללי ונראה שבתחום עריכת הדין משאב הזמן מנוצל באופן בזבזני ומאד לא יעיל – לאורך זמן." מספר דותן גרבלי, המתמחה בפיתוח עסקי של משרדי עורכי דין ופירמות ב-10 השנים האחרונות.

"אני פוגש את האתגרים הללו חוזרים על עצמם במשרדים ופירמות גדולות כקטנות, עורכי דין ותיקים כחדשים במרכז ובפריפריה." 

הצטרפו למגמת ההצלחות של משרדים בעידן פוסט-קורונה

"בשונה ממה שחושבים, הפתרון הוא בעצם הרבה יותר פשוט וקל לביצוע." ממשיך גרבלי, "החלק הכי 'מסובך' הוא בעצם החלק הקצר בתהליך – יציאה מתפיסות שגויות הנפוצות במקצוע ביחס לניהול עסקי והפעלת יחידת הרווח שנקראת משרד עורכי דין.
במילים פשוטות: עורכי דין רבים מקובעים בשיטות העבודה הישנות עליהם גדלו ולא מאמצים דפוסים חדשים, לא מפתחים יכולות עצמיות שיזניקו אותם ואת המשרד להרוויח זמן וכסף בשביל מה שחשבו להם באמת: איכות החיים ולא רק רמת החיים."

לקביעת שיחת טלפון עם דותן גרבלי
השאירו פרטים – 

עם הצלחות לא מתווכחים

"אני מאמין שכל משרד ופירמה יכולים להגיע ליעדים ראויים מאד ועדיין לשמור על איזון בריא של בית מול עבודה. כל עורך דין יכול גם לעבוד ולהרוויח סכומים מכובדים מאד וגם לראות את הילדים גדלים לפני שהשמש שוקעת." דותן מחייך. "אני מאוד אוהב לעבוד עם ה"סקפטיים" אלו שמגיעים אליי עם הצהרות שאיתם אני לא אצליח, שאין סיכוי לשנות את המציאות שלהם."

טיפול בשוק חשמלי

"אני מגיע למשרדים ופירמות כאשר המצוקה היא משמעותית כל כך, השחיקה תופסת מקום רב כל כך וחוסר האמון ביכול לשנות משהו חזק כל כך שנדרש תיקון עומק אגרסיבי מאד.
קודם לסיטואציה הזו, היתה תקופה של ובה היה מדרון חלקלק בהתנהלות השוטפת, פתאום עוה"ד מוצאים עצמם עובדים יותר שעות, פתאום לקוחות ותיקים עוזבים למשרד מתחרה, פתאום כדי לסגור עסקה צריך להוריד קצת מהנורמה של המחירים, פתאום 2 עובדים מודיעים על הפסקת העבודה שלהם אצלך… בקיצור, נשמע מאד מוכר!

בשלב הזה אפשר לעצור את ההידרדרות בצעדים יחסית מתונים והצמיחה במקרה כזה, התמורה,  תהיה משמעותית גבוהה יותר ומתגמלת הרבה יותר."

"..לא האמנתי שיצאתי מהמשרד לפני שהשמש שקעה.."

"כמו במקרה של מנשה, עו"ד ותיק ומנוסה, בעל משרד עורכי דין מוביל בתחומו מעל 23 שנה, עם כל המוניטין וכל הרזומה, מצא את עצמו מחליף את העובדים שלו ערב אחרי ערב כשאלו יצאו הביתה המוקדם. זה נשמע אבסורד, הא? שבכיר בסדר גודל של מנשה נשאר אחרון במשרד עד שעות הלילה המאוחרות לסיים את העבודה שהעובדים הזוטרים היו אמורים לעשות." מספר דותן.

"כשאמרתי לו שאפשר אחרת, הוא לא האמין. משהו בדור הזה חושב ש'עבודה קשה' נמדדת בשעות, משהו בניהול עובדים, בסוג האחריות שהם לוקחים על עצמם לא תואם את העידן החדש. היום עורכי הדין הצעירים יודעים לדרוש את "החיים הפרטיים שלהם" מנשה שזוכר את עצמו עורך דין מתחיל שעובד 14 שעות ביממה מצפה את אותה מחוייבות מדור ה-Y ונחל לא מעט אכזבות בדרך."

-אז מה קרה למנשה בסוף?
"לאחר תהליך לא ארוך יש למנשה גם משרד מצליח יותר משהיה לו, וגם מספיק פנאי גם לריקודי עם שהוא כל כך אוהב."

-יש עוד מקרים כאלה?
"את לא תאמיני כמה. קחי לדוגמה משרד ידוע בשפלה, שידע הפסדים גדולים בתקופה הקורונה. תוך חצי שנה של עבודה משותפת הם הפכו למשרד בוטיק ייחודי, כזה שלקוחות עולים אליהם לרגל מכל קצוות הארץ ומעדיפים להתאמץ ולהגיע אליהם על פני כל המתחרים.

יחד תמחרנו מחדש את השירות המשפטי שלהם באופן רווחי מאד,  כאשר הם למדו איך לתקשר את התועלת של הלקוחות מהשירות שלהם ולמה כדאי לאלה לשלם את המחיר שנקבע.
רצף העבודה – מקליטת התיק, דרך חלוקת המשימות, דרך מתן השירות וייצוג ועד לגבייה מסודרת בסיום התיק עבר רה-ארגון ומהלך התייעלות שמשאיר יותר כסף במשרד. ובנינו, גם עובדים יותר שבעי רצון ובעלים יותר מסופק מהתפוקה ורווח במשרד."

הדיסציפלינה שמוכיחה את עצמה לא רק במשרדי עורכי דין

"אמנם ההתמחות שלי היא ביחידה העסקית שנקראת משרד עורכי דין, אבל ראיתי תהליכים דומים מאד כשליוויתי גם משרדי רואי חשבון, משרדי אדריכלים וסוכנויות ביטוח.
יכול להיות שזה האופי הישראלי, יכול להיות שזה בגלל גישת "אני יודע הכל!" , זה לא משנה, התוצאות הן דומות ותהליך השינוי דומה גם הוא, כמובן שנדרשת אדפטציה לכל סקטור בנפרד ולכל בעלים באופן אינדיבידואלי.

פיתוח אישי בעידן החדש

"התהלך שעובר האדם בתוך הארגון, אותו שינוי מחשבתי שדיברנו עליו קודם הוא שער הכניסה לדפוסי העבודה המתחדשים. אני בהחלט יכול לספר שבעלי משרדים שלא הצליחו לעשות את התהליך – לשחרר סמכויות, לתכנון תזרים ותקציבים לחודשים הבאים קדימה, להקשיב לצרכים של הלקוח הפוטנציאלי במקום להסביר לו כמה הם כל כך מוצלחים, לתמחר נכון את הזמן והאנרגיה שלהם ושל הצוות במשרד, נשארו במקום עוד שנה, בעוד שאלה שכן הצליחו שאבו להם חלק מהלקוחות וגם חלק מהעובדים.

אני מזמין אתכם, בעלי המשרדים לתאם שיחה ראשונית כדי לבחון איזה מן התהליכים הוא הנכון ביותר עבורכם בנקודת הזמן הזו ויניב את ההתקדמות המהירה ביותר לעבר היעדים של השנה.

תהליכי אימון לפיתוח עסקי כמו גם תהליכי פיתוח מסוגלות עסקית מתקיימים במספר ערוצים: 
שיחות וידאו – בזום או כל ערוץ אחר
אצלכם במשרד או בפירמה – (למרות שמזמן אמרו שהמלך, בתוך הארמון שלו, לא פורץ את הגבולות של עצמו, כדאי לקחת זאת בחשבון)
במשרדי בפתח תקווה או במשרדי בבאר שבע.

רוצים לפרסם כתבה בנמלה ברשת?

השאירו פרטים –

הגיבו לכתבה

הכתבות הנצפות ביותר

פרסמו אצלנו