יום חמישי, 16 מאי, 2024

ורד פרן, שפית חיפאית שהקימה סטודיו לבישול בתוך שוק תלפיות בחיפה

חוויות קולינריות בשוק תלפיות בחיפה עם השפית ורד פרן

ורד היא שפית חיפאית שהקימה סטודיו לבישול בתוך שוק תלפיות בחיפה, השוק בו גדלה והתפתחה כשפית ומנחה בו סיורים קולינריים וסדנאות בישול מיוחדות. עכשיו ככשפחות טסים לחו"ל ואנשים מחפשים פינות חמד בארץ, קבלו את כל הסיבות למה להגיע דווקא לחיפה.

ורד פרן, שפית חיפאית שהקימה סטודיו לבישול בתוך שוק תלפיות בחיפה

געגועים לטעמים וריחות הושיבו אותנו לפגישה עם ורד פרן – שפית, בעלת סטודיו לבישול ומובילת סיורים קולינריים בשוק תלפיות ובחיפה. ורד מארחת לארוחות שף, סדנאות בישול מיוחדות ורק השיחה איתה עשתה אותנו לגמרי רעבים. אז כדאי שנתחיל לפני הבטן תתחיל לקרקר:

ספרי לנו ורד, ספרי לנו למה דווקא להגיע לחיפה?

חיפה היא כור היתוך קולינרי, מרתק ומפתיע. שילובי מזרח ומערב, מאכלי עדות ועמים, עם הכי הרבה שווקים תוססים וצבעוניים בארץ, תבלינים מקומיים וים כחול ונפלא המעשיר את הצלחת.
חיפה היא אותנטית, ארומטית, ים תיכונית תוססת שתמיד יודעת להפתיע.

למה פתחת את הסטודיו שלך בלב שוק תלפיות?
את הסטודיו לבישול פתחתי בשוק תלפיות כי הוא מהווה עבורי זיכרון ילדות נהדר ואהבה לשוק המיוחד הזה הפועם בי עד היום.
הייתי מבקרת בו כילדה באופן קבוע עם אימי וסבתי שעגלת הקניות שלהן תמיד הייתה מתמלאת בירקות, פירות, דגים ותבלינים.

מה מבדל את הסטודיו לבישול ממסעדה רגילה?
רציתי להביא משהו חדש ומעניין, מקום בו אנשים מגיעים ברגעים השמחים של החיים, עם קבוצת עובדים ועובדות שלוקחים פסק זמן, ברגעים המאושרים והמיוחדים בחיים בהם אוכל פוגש אנשים ולהפך.
אלה הם רגעי קסם. ולהעביר להם את האהבה שאני רוחשת לאוכל, אני אוהבת לבשל ולרגש עם האוכל. המטבח ושולחן האוכל בשבילי הם מקומות של אהבה, נתינה, שמחה וביחד, להיות עם אנשים.

אילו חוויות קולינריות חיפאיות את מציעה?
אני מקיימת סיורים קולינריים בשוק תלפיות בו נהנים ממפגש מרתק עם אנשי המקום, זכרונות וסיפורים מיוחדים, הסברים על חומרי גלם ורעיונות למנות ובישולים, מתכונים וטיפים ואיך לרענן את המטבח בטעמים מפתיעים, בתי אוכל בסמטאות חבויות, איזור עם קולינריה מתחדשת ויוזמות פרטיות מפתיעות, פוגשים בדברים שמעלים נוסטלגיה וגעגועים לתקופת הילדות. זהו סיור מעורר חושים, מרגש וטעים בשוק הכי חיפאי שיש. מפגש של תרבויות קולינרי, ארכיטקטוני והיסטורי.

ומה אוכלים?
בסיור טועמים הפתעות וטעימות לפי מצב הרוח והעונה כמו-מאפים קווקזיים מסורתיים, כדורי פלאפל מופלאים ואווריריים במיוחד, עוגות ממתכונים של פעם, דגים כבושים ממפעל בשכונה, גבינות מקומיות, חמוצי השוק, פירות מיובשים ללא תוספות, ממרחים מתנובת השוק, לחמים ממאפיה מקומית, יין מרענן וקינוח מפנק במטבח בסטודיו לבישול שלי.

הסיור בקבוצה גדולה?
הסיור הוא אינטימי, עד 16 משתתפים והמקומות מוגבלים בהתאמה והקפדה על ההנחיות בעקבות הקורנה. הסיור הקרוב יתקיים ביום 24.7 ומתוכננים עוד כמה באוגוסט.

ומה חוץ מסיורים?
בנוסף אני מארחת בסטודיו שלי שפים לארוחות שף עשירות וחגיגיות, כמו כן אני עורכת 2 קורסי בישול בריא לשפים הצעירים: חווית טעמים, חומרי גלם והמון כיף.
מוזמנים ליצור קשר ולשאול אותי שאלות נוספות.

ורד נהננו ממך מאוד, מה יש לאכול? 
תודה! מוזמנים להתיישב וגם מוזמנים להצטרף אליי ברשתות החברתיות ולהתרשם מהאירועים הקרובים:
לעמוד הפייסבוק: www.facebook.com/Vered.Feren.Cooking.Artist
לאינסטגרם: www.instagram.com/vered_feren_haifa_chef
לבלוג שלי: www.veredferen.com

לפרטים ושאלות נוספות ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ: 054-4247876
או להתקשר ל: 04-8247876
ורד 🌹

חוויות קולינריות בשוק תלפיות בחיפה עם השפית ורד פרן
חוויות קולינריות בשוק תלפיות בחיפה עם השפית ורד פרן

הגיבו לכתבה

הכתבות הנצפות ביותר

פרסמו אצלנו